Kreatywność przede wszystkim

Czy w biznesie potrzebna jest kreatywność? Bardzo wiele mówi się o ludziach, którzy osiągnęli prawdziwy sukces w biznesie. Niejednokrotnie podkreśla się, że w biznesie chodzi przede wszystkim o orientację w tym, co dzieje się na rynku i kierowanie się ogólnymi zasadami. I rzeczywiście, trudno jest się nie zgodzić z tą ideą, ale odrobina kreatywności również będzie potrzebna. Dlaczego? Przede wszystkim, dlatego, że dzięki kreatywności, możemy odpowiednio przeprowadzić rozmowę z najbardziej wymagającym klientem. Prowadzenie firmy bardzo często zmusza nas do pójścia na kompromisy, które mogą być dla nas w pewien sposób niekorzystne, ale mogą przynieść jakieś korzyści w dalszej przyszłości. Taka wsteczna inwestycja w to, co może się wydarzyć, ale nie musi. Jeśli myślimy o firmie przyszłościowo to wiadomo, że będziemy realizować takie właśnie projekty. Kreatywność przydaje się także, przy obmyślaniu strategii marketingowej i chociaż każda firma zatrudnia do tego tzw. kreatywnych, to jednak decydujące zdanie ma właściciel, a jeśli brak u niego kreatywnego myślenia, wybierze najprostsze, co niekoniecznie oznacza najlepsze rozwiązania. Kreatywność w biznesie to także fakt, jaką pozycję osiągniemy na rynku i jak do tego dojdziemy. Zależy od instytucji, jakie wybierzemy na naszych partnerów.