Zakładając swoją firmę musisz brać pod uwagę różne czynniki, jakie dzielą potencjalnych klientów na segmenty rynku. Sprzedając produkt musisz mieć bowiem na celu określoną grupę odbiorców, do której chcesz trafić ze swoją usługą – musisz wiedzieć, czy jest ona wystarczająco liczna oraz mieć świadomość tego, gdzie takich ludzi najczęściej można spotkać. Od tego zależy to, gdzie ulokujesz swoją firmę. Przykładowo, spójrzmy na pewne kryteria psychologiczne. Chcesz przeznaczyć swój produkt dla osób o określonym stylu życia – czy będą to domatorzy, czy też Ci bardzo aktywni zawodowo? Prowadzenie firmy wymaga od Ciebie, byś na początku bardzo dobrze poznał swojego klienta, a dopiero potem rozpoczął poważną działalność. Popatrz też na charakter – czy interesują Cię osoby ciche, ambitne, a może bardzo towarzyskie? Tutaj bardzo istotne jest umieszczenie sklepu – przy spokojnej alejce, niedaleko głośnych dyskotek, a może przy rektoracie danej uczelni. Spójrz również na zupełnie inne kryteria, które odnoszą się tylko do produktu, a które determinują jego kształt i formę. Jest to przede wszystkim intensywność użytkowania takiej usługi, która może być niska, średnia i wysoka. Ważne jest to, jak i w jakim stopniu poinformujesz potencjalnych nabywców o samym istnieniu tego produktu i o jego funkcjonalności. Jeżeli ktoś już kiedyś go używał to dobrze, jeśli nie – daj mu poznać swój produkt.
Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply