Pakiety reklamowe

Pakiety reklamowe

Interesującą formą reklamy pocztowej są pakiety reklamowe. Pakiet wysyłany pocztą może składać się z koperty, listu, broszury lub ulotki reklamowej, karty z zamówieniem, zaadresowanej i opłaconej koperty zwrotnej (lub tylko niektórych z tych elementów). Od koperty zewnętrznej zależy czy adresat przesyłki otworzy ją i przeczyta. Powinna być więc elegancka oraz intrygująca. List spełnia rolę sprzedawcy, powinien zatem być osobisty i napisany potocznym językiem. Broszura (ulotka) służy przedstawieniu produktu i sposobu korzystania z niego. Publikacje zwarte obejmują wszelkiego rodzaju książki adresowe i telefoniczne, informatory branżowe, roczniki statystyczne oraz kalendarze w formie książkowej. Umieszcza się w nich reklamy w formie ogłoszeń drobnych i modułowych. Reklama kinowa jest formą o ograniczonym zasięgu. Stosuje się w niej podobne spoty jak w reklamie telewizyjnej (ewentualnie dłuższe). Reklama kinowa ma wiele zalet: wysoką zdolność przyciągania uwagi i oddziaływania dzięki zaciemnieniu sali, dużemu ekranowi oraz wykorzystaniu obrazu, dźwięku, ruchu. Zrelaksowana widownia charakteryzuje się wysoką zapamiętywalnością reklamy: po pierwszym obejrzeniu reklamę kinową zapamiętuj e 70% widzów, podczas gdy reklamę telewizyjną jedynie 15%. Wadą jest niewielki zasięg oddziaływania -reklama kinowa dociera przede wszystkim do ludzi młodych, bardziej zainteresowanych projekcjami kinowymi.